S kundaliní jógou jsem se setkala poprvé před pár lety, když jsem si ji intuitivně vybrala, k tématu závěrečné práce, při studiu jógy. Možná proto, že tohle téma všechny rozesmálo a já smích miluji, tak jako výzvy a poznání.

Knihou, která se mi nyní dostala do ruky, jsem otevřela další kapitolu svého života.

V letech, kdy jsem si jógu teprve osahávala, jsem tápala ve všech těch filosofických příručkách. Studovala knihy, sútry, védy. Navštívila jsem i lekce kundaliní jógy, shledala jsem však, že ve svém úhlu zájmu mám především fyzickou formu provedení. Vhled do duše však s postupným praktikováním jógy přicházela častěji a fyzická praxe se začala přetvářet v duchovní.

Nyní po týdenním zhltnutí obsahu knihy Kundaliní jóga jako cesta duše, od autora Satya Singha, je má cesta zase o kus jasnější. V knize jsem se dozvěděla hned na začátku, co slovo kundaliní znamená. Ačkoli evokuje českým čtenářům oblast tělesného ženství, a proto je spíše k smíchu, opak je důkazem polarity skryté v této jevící se vulgárnosti. Kundaliní znamená “kadeř ve vlasech milovaného”…jak poetické…

Její dovětek v názvu vypovídá o cestě, kterou můžete prožít. Zpracování psychosomatiky páteře je krásně vyjádřeno. Celý obsah postupně ukazuje emoční stránku jednotlivých obratlů páteře, společně s jemnou praxí jógových krijí. Cesta postupuje logicky od kostrče, vzrůstajícím tokem energií čaker, od hmoty k esenci čistého vědomí. Vypovídá o přijetí pravdy, odvaze dělat věci s láskou, rozumem, citem a pochopením. Ukazuje jak rozklíčovat své stíny a dovolit si je přijmout. Obsah knihy vám ukáže, nebo alespoň napoví, jak se vypořádat s těžkou životní situací, zrcadlící se v rozporu s vaší duší.

Jak už autor píše: „Nepotřebuješ duchovního učitele, ty sám jsi duchovní učitel.“

I tato knížka vám může sloužit jako duchovní učitel, nebo být návodem, jak postupovat dál.

Líbí se mi, jak autor obsah zjednodušil, aby kniha byla čitelná člověku jógou nepolíbenému. Neobsahuje, kolikrát čtenáře matoucí, složité jógové názvosloví. Naopak i pro mne, jako jógou se zabývající v podstatě desetiletí, byla v mnohém jednoduchým doplněním a obrazem ještě hlubšího spojení a objevem střípků, co do sebe zapadají jako puzzle. Autorovy zajímavé příběhy života, které provázejí každou kapitolu, vás vtáhnou do děje. Evokují emoční stupně jednotlivých obratlů a příběh koresponduje s fázemi jejich rekonvalescence.

Víte, kdy poznám, že byla kniha skvělá? Protože je mi líto, že končí. V mé knihovně už má své místo.

Knihu lze zakoupit zde: https://www.alferia.cz/kundalini-joga-jako-cesta-duse-7927/